Mir en Mar

Op reis met de Lambortinki – weg gaan zonder betalen en een luie dag

Reis mee met Martin en Miriam
Martin en Miriam Lammertink zijn sinds 1989 een setje. Ze wonen samen met dwergteckel Joep en beiden zijn zelfstandig ondernemer. Gezelligheid met vrienden, lekker koken en lachen, daar houden ze van, maar vooral ook van samen reizen. Jaren hadden ze een caravan en daarna kwamen de verre vliegreizen. Tot die eerste camperreis in Amerika. Dat was zo’n geweldige ervaring dat ze gingen dromen van een eigen camper. Die kwam er in 2014, de Lambortinki. De naam is een knipoog naar hun achternaam en het luxe automerk Lamborghini. De eerste korte reizen met hun camper gingen prima en het smaakte naar meer. Scooter achterop en sinds dit jaar gaat Joep ook mee. Inmiddels toeren ze alweer drie jaar regelmatig rond met hun rijdende huis en vanaf nu gaan we Martin en Miriam volgen. We pakken hun reisverhalen op vanaf het begin in 2014 in een wekelijkse blog. Hun reizen zullen ons leiden naar mooie plekken binnen Nederland, maar ook naar Italië, Schotland en San Marino.

Laide naar Cove

26 juni 2015

Vanmorgen wilden we weer een poging doen om de camping af te rekenen. Na drie mislukte pogingen gistermiddag en gisteravond liep ik toch maar weer naar de receptie. Weer alles donker. Het doosje met de zes eieren dat sinds gistermiddag al voor de deur stond, was er nog. Het viel mee dat de eieren inmiddels niet waren uitgekomen. Nu hing er een briefje dat de campinggasten maar naar het huis van de beheerder moesten komen en aanbellen, dus ik naar zijn huis. Drie keer aangebeld en om het hoekje gekeken, maar er was niemand. Miriam en ik vonden dat we ons inmiddels maximaal hadden ingespannen om de 21 pond achter te kunnen laten bij de beste man. Trouwens, die 21 pond was het niet waard, want wat was de camping een afgetrapte zielloze bedoening zeg. Er stonden zo’n kleine twintig oude aluminium stacaravans die hun beste tijd gehad hadden en er was een kaal veldje waar wat campers op konden staan. Het uitzicht vergoedde een hoop, maar het sanitairgebouw en de ruimte waar je je chemische toilet kon storten en schoonmaken, daar zou je je schapen nog niet in onderbrengen. We spraken met een paar andere mensen op de camping en die vertelden dat de beheerder er al jaren niets meer aan deed.  Zo jammer van zo’n mooie camping. Want de ligging en het uitzicht waren fantastisch. Zonder te betalen zijn we dus uiteindelijk weggereden. Dat voelde niet goed, maar nogmaals, we hadden er alles aan gedaan. We zijn zelfs nog op zoek geweest naar een brievenbus. Was er ook niet….

Strand zee

De rit van vandaag ging naar Cove. Een klein dorpje aan een doodlopende weg op een schiereilandje. De man van de camper naast ons raadde aan op deze plek wild te gaan kamperen. Je staat daar op een stuk gras tussen de duinen en op vijfentwintig meter zie je een parelwit strand met rotsen en een superblauwe zee. Je hebt er geen faciliteiten, maar je staat er fantastisch. Wel, de man had gelijk. Wat een plek! De rit ernaar toe was maar een korte, dus na een paar lange reisdagen hadden we nu een makkie. Ongeveer dertig kilometer door een mooi landschap en over glooiende wegen, door gehuchtjes, langs boerderijen en met mooie zeegezichten. We besloten om er vandaag sowieso een rustdag van te maken. Lekker lezen en gezellig een drankje erbij. Helemaal niets doen, geen plannen, geen activiteiten, niets. Toen we aankwamen op Cove stonden er inmiddels al een paar campers op het terrein. Ongelofelijk hoe sommige mensen dan zijn. Ze gaan pal naast een andere camper staan terwijl er nog heel veel lege plekken zijn. Mir en ik hadden geen zin in aanspraak vandaag en besloten om onze camper helemaal aan het einde van het terrein te zetten, pal voor het strand. De afstand tot de volgende camper was ongeveer vijftig meter. We stonden nog maar net en binnen no-time kwamen er direct naast ons weer een paar campers. Geen probleem overigens, het waren rustige mensen.

Uitzicht camper

Nadat we ons geïnstalleerd hadden, zijn we even thee gaan drinken en hebben een boekje gepakt. Na verloop van tijd keken we elkaar aan en zaten we er helemaal doorheen. Onze ogen vielen dicht van vermoeidheid en rozig als we waren, besloten we om lekker even een tukkie te doen in ons knusse bedje. Ongeveer een uurtje in coma gelegen en toen de regen was gestopt, zijn we het strand op gelopen en hebben daar een wandelingetje gemaakt om vervolgens na terugkomst in de camper gezellig een biertje, wijntje, toastje, kaasjes en zo te pakken. Werkelijk heerlijk, deze luie dag. Aan het einde van de middag hebben we buiten voor de camper in de zon gezeten en zelfs buiten gebarbecued. Bijna op het strand, wat super! We zijn relatief vroeg naar bed gegaan en zodoende is deze dag grotendeels al slapend aan ons voorbij gegaan. Dat hadden we vast even nodig. Morgen gaan we weer een wat langere rit maken en zullen we weer heel veel moois zien.

Deel dit artikel

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Culinaire routes
De leukste restaurants, de meest verfijnde smaken, de eerlijkste gerechten.
Fiets, wandel- en vaarroutes
Kom lekker in beweging en loop of fiets een mooie route!
Er op uit
Nederland is veelzijdiger dan je denkt. Laat het dagelijkse leven even achter je en geniet!