Camperjoy

Op reis met de Lambortinki (deel 13)

Vakantie en reizen

Reis mee met Martin en Miriam
Martin en Miriam Lammertink zijn sinds 1989 een setje. Ze wonen samen met dwergteckel Joep en beiden zijn zelfstandig ondernemer. Gezelligheid met vrienden, lekker koken en lachen, daar houden ze van, maar vooral ook van samen reizen. Jaren hadden ze een caravan en daarna kwamen de verre vliegreizen. Tot die eerste camperreis in Amerika. Dat was zo’n geweldige ervaring dat ze gingen dromen van een eigen camper. Die kwam er in 2014, de Lambortinki. De naam is een knipoog naar hun achternaam en het luxe automerk Lamborghini. De eerste korte reizen met hun camper gingen prima en het smaakte naar meer. Scooter achterop en sinds dit jaar gaat Joep ook mee. Inmiddels toeren ze alweer drie jaar regelmatig rond met hun rijdende huis en vanaf nu gaan we Martin en Miriam volgen. We pakken hun reisverhalen op vanaf het begin in 2014 in een wekelijkse blog. Hun reizen zullen ons leiden naar mooie plekken binnen Nederland, maar ook naar Italië, Schotland en San Marino. Vandaag deel 13 van Camperjoy.

Reisdag Dartmoor naar New Forest

Donderdag 30 april 2015

Vanmorgen werden we vroeg wakker door het geluid van de dichtbij gelegen autoweg. Geen probleem, want we wilden toch op tijd vertrekken. Vandaag zo’n kleine tweehonderd kilometer naar The New Forest. Dit nationale park is honderden jaren geleden aangelegd om als jachtgebied voor de Koninklijke familie te fungeren. Het park is gevuld met allerlei kleine dorpjes in een mooie setting. Dorset komt op ons over als een zeer landelijke omgeving met, inderdaad, nog steeds veel jagers, landrovers, jachthonden en wild. We hadden zin om aan de reis te beginnen en gingen, nadat we onze vuilwatertank hadden geleegd, weer op pad.

Verrassend mooi was de reis onderweg. We hadden verwacht dat we langs grote plaatsen als Exeter, Dorchester en Poole zouden rijden en veel verkeer zouden treffen. In plaats daarvan reden we door prachtige gebieden met heel veel mooie heuvelachtige uitzichten. De heuvels zijn lager dan in Dartmoor, maar daardoor komt de omgeving lieflijker over. Eigenlijk was de reis gewoon prachtig vandaag. De camper gaat prima. Soms moet de motor er stevig aan trekken en moet ik terugschakelen naar een derde of zelfs de tweede versnelling en rijden we niet harder dan 45 km per uur. De auto’s achter ons vinden het niet zo leuk volgens mij, maar het gaat er allemaal vriendelijk aan toe.

Ons doel vandaag was om in Linwood op de Red Shoot camping te gaan staan, maar toen we er bijna waren, bleek dat onze camper te breed was om over de weg de laatste kilometers af te leggen. Alternatieve routes waren er niet en men raadde ons echt af om het toch te proberen. Gezien onze eerdere ervaringen besloten we dan maar rechtsomkeert te maken en onze plannen te wijzigen. Eerst maar boodschappen doen in Ringwood bij Waitrose’s, een grote supermarkt. Ook deze plaats zag er erg levendig en groter uit dan we vooraf dachten. Aangezien we langs het bureau voor toerisme kwamen, hebben we daar de vraag gesteld waar we met onze camper zouden kunnen staan. Na wat speurwerk kwam de lieftallige dame met drie alternatieven. Het mooie was dat één van die alternatieven net daarvoor al via whatsapp was voorgesteld door onze vrienden Kees en Jose, die we zondag treffen in Engeland om een dagje samen ervaringen te delen.

De voorgestelde camping heette Hollands Wood in Brockenhurst, midden in het Nationale Park New Forest. De naam schepte al een band, dus wij daar naartoe om hopelijk twee nachten te kunnen blijven. Het is namelijk bank-holiday in Engeland, een lang weekend voor alle Engelsen. Men verwachtte drukte, dus we konden maar beter al een plekje hebben. Aangekomen op de camping bleek dat er geen elektriciteit aanwezig was, dus we moesten met onze zonne-energie panelen de elektriciteit leveren. Voor ons de eerste keer dat we ‘los’ stonden, maar dan kun je dat ook maar meteen even meemaken. Als de stroom op is, weet je precies of je 1, 2 of 3 dagen op volle accu’s kunt overleven. De camping was prachtig, we mochten zelf een plekje in het bos uitzoeken. Het maakte niet uit waar, maar je mocht niet binnen zes meter van een ander gaan staan. Nou, aangezien het nog niet zo druk was op, hebben we een mooie plek uitgezocht. Aan de rand van het bos, vlak voor een open veld hebben we een wijds uitzicht en zien loslopende paarden en pony’s en koeien. Ze lopen gewoon om je camper heen en staan je aan te gapen.

Nadat we geïnstalleerd waren gingen de stoelen naar buiten en was het tijd voor een lekkere lunch. Door de vertraging was die er bij ingeschoten en waren we beiden in staat van ontbinding. Het weer was zonnig, beetje koud en winderig, maar dat kon de pret niet drukken. Na een dutje te hebben gedaan gingen we buiten nog even genieten van de zon en de omgeving en daarna weer lekker in onze woonwagen. Mir gaat nu en lekkere wokmaaltijd maken en daarna gaan we lekker lezen en waarschijnlijk vroeg onder de wol, want de buitenlucht in combinatie met drank is vermoeiend. Tot morgen of zo…

Deel dit artikel

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Culinaire routes
De leukste restaurants, de meest verfijnde smaken, de eerlijkste gerechten.
Fiets, wandel- en vaarroutes
Kom lekker in beweging en loop of fiets een mooie route!
Er op uit
Nederland is veelzijdiger dan je denkt. Laat het dagelijkse leven even achter je en geniet!