Camperjoy

Op reis met de Lambortinki (deel 10)

Reis mee met Martin en Miriam
Martin en Miriam Lammertink zijn sinds 1989 een setje. Ze wonen samen met dwergteckel Joep en beiden zijn zelfstandig ondernemer. Gezelligheid met vrienden, lekker koken en lachen, daar houden ze van, maar vooral ook van samen reizen. Jaren hadden ze een caravan en daarna kwamen de verre vliegreizen. Tot die eerste camperreis in Amerika. Dat was zo’n geweldige ervaring dat ze gingen dromen van een eigen camper. Die kwam er in 2014, de Lambortinki. De naam is een knipoog naar hun achternaam en het luxe automerk Lamborghini. De eerste korte reizen met hun camper gingen prima en het smaakte naar meer. Scooter achterop en sinds dit jaar gaat Joep ook mee.
Inmiddels toeren ze alweer drie jaar regelmatig rond met hun rijdende huis en vanaf nu gaan we Martin en Miriam volgen. We pakken hun reisverhalen op vanaf het begin in 2014 in een wekelijkse blog. Hun reizen zullen ons leiden naar mooie plekken binnen Nederland, maar ook naar Italië, Schotland en San Marino. Vandaag deel 10 van Camperjoy.

Lynton (Devon) – Tintagel (Cornwall)
Zondag 26 april 2015

Vanmorgen hadden we een discussie: vinden we dit landschap nu echt mooi? En vinden we het misschien minder leuk omdat we er met een camper doorheen rijden? We zijn allebei nog steeds niet in de happy-modus. We weten niet precies wat het is, maar we denken dat het vooral de spanning is van het rijden in deze omgeving met zo’n lompe camper. Natuurlijk is het hier prachtig en ziet alles er heel idyllisch en schilderachtig uit. Echt een aanrader….maar niet met de camper.
Ook vinden we dat na een tijdje de heuvels met vers groen gras, muurtjes of heggen rondom de weilanden, loslopende koeien en schapen, Engelse cottages en de kustlijn eentonig worden. Het rijden op de smalle weggetjes, met direct daarnaast een hoge muur of heg, gaat enorm vermoeien. Je moet scherp blijven en er is geen tweebaans weg, alleen kleine weggetjes waarop twee auto’s elkaar moeten passeren. We merken dat we dit niet zo leuk vinden. We gaan zeker nog genieten van dit landschap, maar we zullen niet meer in deze hoek terugkeren.

Het feit dat onze camper nog steeds niet het beloofde scooterrek heeft, beperkt ons in onze beweging rondom de campings. Het zou geweldig zijn geweest als we de camper buiten een dorp of stadje op een camping zouden kunnen zetten en met de scooter de omgeving zouden kunnen ontdekken. Dat hadden we ook zo gepland, maar dat liep anders omdat de levertijd van het scooterrek was vertraagd. Komt uiteindelijk goed. Hopelijk krijgen we het rek volgende maand, dus voor de Schotland trip is de scooter ingepland.
Het ruige en ongerepte landschap van (Noord) Schotland trekt ons ook meer. De mensen zijn er wat relaxter, al vinden we wel dat de Engelsen die wij meemaken erg vriendelijk en behulpzaam zijn. In ieder geval hebben we besloten dat we nog lekker genieten van deze week en uitsluitend via de hoofdwegen naar onze bestemmingen rijden. Worden we allebei rustiger van. Na een goed gesprek hierover zijn we op pad gegaan, nadat we goed de route hadden uitgestippeld. Ons doel van vandaag is Tintagel, het geboortedorp van King Arthur en zijn fameuze Tintagel Castle. Tenminste…wat er nog van over is.

Onderweg heel relaxt gereden naar onze bestemming en daar de camping opgezocht die we hadden gezien op onze camper-app. Aan de rand van het dorp, met mooi uitzicht over zee en het kasteel staan we nu op onze plek. Nadat we alles weer aan kant hadden gemaakt, zijn we door het toeristische dorp gaan lopen en uiteindelijk in een gezellige pub belandt. Erg lekker geluncht met een paar pints of lager en Smooth beer van John Smith. Je raadt het al; daarna geen puf meer om de lange en intensieve wandeling naar het kasteel te maken. Deze doen we morgen. Nu even in alle rust lekker dit blog schrijven en een beetje lezen. Miriam is nog even naar het uitzichtpunt gelopen om daar nog wat mooie foto’s te maken. Vanavond lekker filmpje kijken in de camper en het kacheltje aan. Aan de kust is het zonnig, maar toch nog wel erg koud. Tot morgen!

Deel dit artikel

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Culinaire routes
De leukste restaurants, de meest verfijnde smaken, de eerlijkste gerechten.
Fiets, wandel- en vaarroutes
Kom lekker in beweging en loop of fiets een mooie route!
Er op uit
Nederland is veelzijdiger dan je denkt. Laat het dagelijkse leven even achter je en geniet!